Job 2 van 5


Report this listing

Solliciteren



Afdelingsdirecteur Onderwijskunde Sint-Aloysiusinstituut Lier


Functie

Wie zijn wij?

Het SAL is een secundaire school met drie afdelingen op de campus: een secundaire afdeling, een afdeling Graduaat Basisverpleegkunde en een afdeling Wonen.

De opleidingen binnen de secundaire afdeling liggen binnen het domein Maatschappij en Welzijn en STEM. 600 secundaire leerlingen zitten verspreid over de 2° en 3° graad binnen de 3 finaliteiten.

Ruim 100 personeelsleden zetten hun schouders onder deze secundaire afdeling.

Onze school behoort tot het schoolbestuur KOBA HeLi, dat aangesloten is bij de netwerkorganisatie Katholiek Onderwijs Bisdom Antwerpen. Wij maken deel uit van de scholengemeenschap HeLiKs.

We zijn op zoek naar een Afdelingsdirecteur Onderwijskunde die met enthousiasme en gedrevenheid de school wil begeleiden in haar verdere groei naar eigentijds onderwijs. Het gaat hierbij om een voltijdse opdracht: 50% in het ambt van adjunct-directeur, 50% in uren leraar.

Wat houdt deze vacature in?

Samen met de Algemeen Directeur en de Pedagogisch Afdelingsdirecteur maak je deel uit van het directieteam van de secundaire afdeling. Binnen het directieteam neem jij als Afdelingsdirecteur Onderwijskunde de leidende rol in de uitbouw van het curriculum en de kwaliteitszorg van de secundaire afdeling.

In samenspraak met het volledige directieteam werk je mee aan de uitbouw van de campus als een warme en veilige leefgemeenschap en als krachtige leeromgeving.

Jouw profiel

Jouw troeven?

•Je bent bovenal een teamplayer.

•Je hebt voeling met de specificiteit van de domeingebonden doorstroom-, dubbele en arbeidsmarktfinaliteit binnen het domein Maatschappij en Welzijn en STEM.

•De maatschappelijke ontwikkelingen en relaties met bedrijfsleven interesseren je.

•Je hebt voeling met datagedreven kwaliteitszorg. Je bent in staat om data te interpreteren en te vertalen naar een concreet schoolactieplan.

•Je weet visie te ontwikkelen en beslissingen te onderbouwen op basis van een brede contextanalyse. Je bent in staat om deze samen met alle betrokkenen binnen de school om te zetten naar een gedragen beleid.

•Je getuigt van een positieve gedrevenheid en ziet opportuniteiten.

•Je bent een goede en discrete communicator, kan actief luisteren en hebt een natuurlijk empathisch vermogen. Je hanteert een waarderende en verbindende communicatiestijl.

•Je geeft mensen vertrouwen; als organisator én als teamplayer activeer je of versterk je hun betrokkenheid.

•Je zorgt er mee voor dat beslissingen een ruim draagvlak kennen door overlegorganen en geledingen tijdig bij de besluitvorming te betrekken.

•Je houdt ervan om creatieve oplossingen te zoeken voor problemen en zet hierbij sterke organisatorische skills in.

•Je kan zelfstandig taken opnemen, reflecteert kritisch over jouw werk en bent bereid jezelf bij te sturen.

•Je bent stressbestendig, flexibel en ook buiten de normale schooluren beschikbaar.

•Je bent bereid je permanent na te vormen in functie van jouw takenpakket.

Aanstellingsvoorwaarden

•Je bezit een masterdiploma en een bewijs van pedagogische bekwaamheid.

•Je hebt onderwijservaring.

•Je kan in dienst treden op 1 september 2024.

•Je hebt een cursus van directie, onderwijsmanagement of gelijkwaardig gevolgd of bent bereid na je aanstelling de CVA-opleiding voor directies te volgen.

Wat hebben we je te bieden?

●Je schrijft mee aan een uitdagend verhaal dat zich snel ontwikkelt. Je doortastende en menselijke aanpak zullen volledig tot hun recht komen.

●In je functie, die maatschappelijk relevant is, kan je het verschil maken voor leerlingen, medewerkers en ouders.

●Bij ons ben je zeker van collegialiteit, een open en een aangename werksfeer. Een gepassioneerd team staat klaar om met jou samen te werken.

●Doorheen je hele loopbaan moedigen we je aan om verder te groeien als persoon en als professional. Je kan opleidingen volgen waarin je je hard en soft skills verder aanscherpt.

●De opdracht Afdelingsdirecteur is een voltijdse opdracht. Hierbij valt 50% van de uren binnen het ambt van adjunct directeur en wordt de overige 50% administratief aangevuld met uren leraar.

Aanbod

Wat verwachten we van jou?

Onze verwachtingen

voor ons onderwijs

•Je denkt en werkt vanuit een christelijke visie, herkenbaar in de visie, leidende principes en het eigen opvoedingsproject van de school.

•Je inspireert en motiveert het team om samen het pedagogisch project van de school te realiseren.

•Je geeft samen met het directieteam orde en structuur aan het schoolleven en zorgt daardoor voor een rustige en veilige omgeving waarin onze leerlingen zich ten volle kunnen ontwikkelen.

voor onze mensen

•Je bevordert het algemeen welbevinden en de ontplooiing van de leerlingen en leerkrachten.

•Je draagt bij tot een optimale ondersteuning van de leerkrachten in hun taak, in samenspraak.

•Je voert een sterke en verbindende communicatie met leerlingen, ouders en personeelsleden.

voor onze organisatie

•Je bent verantwoordelijk voor het onderwijskundig beleid van de secundaire afdeling van de school.

•Je bepaalt samen met het directieteam de prioriteiten van de integrale schoolwerking.

voor onze omgeving

•Je werkt in een constructieve dialoog samen met alle schoolgebonden partners en

•instanties.

•Je vertegenwoordigt de school in een aantal overlegorganen; daarbij behartig je de belangen van de school.

Jouw taken en verantwoordelijkheden

•Je draagt mee directieverantwoordelijkheid en realiseert loyaal mee de beslissingen van het directieteam.

•Je zorgt mee voor een uitdagend leer-en leefklimaat in de school, zowel voor leerlingen als voor personeel.

•Je geeft mee vorm aan de beleidsvisie van de school op pedagogisch, didactisch en onderwijskundig vlak (aanbod, evaluatie, rapportering, deliberatie).

•Je bent medeverantwoordelijk voor een effectieve interne communicatie binnen de secundaire afdeling.

•Je volgt de regelgeving m.b.t. het onderwijskundig domein op.

•Je vertaalt de onderwijskundige beleidsvisie naar de concrete werking op klas- en leerlingenniveau. Je neemt daarbij de praktische coördinatie op, in overleg met ‘interne partners’ (beleidsmedewerkers, vakcoördinatoren, leerkrachten) en externe partners (pedagogisch begeleiders,...).

•Je bent mee verantwoordelijk voor een effectieve interne communicatie binnen de secundaire afdeling.

•Je stuurt een kwalitatieve realisatie van de minimumdoelen en de leerplannen aan. Je ondersteunt de vakwerkgroepen en leerkrachten bij de uitrol van de modernisering secundair onderwijs.

•Je geeft mee vorm aan het leerbeleid, evaluatiebeleid en remediëringsbeleid op school.

•Je ondersteunt beleidsmedewerkers, vakwerkgroepen en leerkrachten bij de uitrol van de gemeenschappelijke leerplannen. Je zorgt mee voor de verticale en horizontale afstemming ervan.

•Je bevordert datagestuurd de kwaliteit van de onderwijskundige processen door doelgerichte sturing binnen de secundaire afdeling met respect voor het ROK. Je implementeert nieuwe processen met aandacht voor het kwaliteitsproces op de klasvloer. Je kan processen opstarten, opvolgen en evalueren samen met de beleidsondersteuners.

•Je denkt innoverend en toekomstgericht.

•Je zorgt mee voor het rekruteren, opvolgen van functioneren en evalueren van personeelsleden.

•Je coacht leerkrachten op onderwijskundig vlak en coördineert in functie daarvan het professionaliseringsbeleid.

•Je participeert aan raden en vergaderingen.

Solliciteren

Ilse Vandermot
0475 54 69 56
ilse.vandermot@kobaheli.be

Solliciteren